19 September 2009

tadi.. jumaat.. aku tewas.

3:52 AM

dlm pkol 10 lebiy pg td aku terjaga dr tidur krn trdengar bunyi mset hp aku.. kire kuat gak la bunyi hp aku an.. brani tol kjotkan aku tido.. aku pom belek la hp aku.. n bace mset tuh.. mset tuh d antar oleh ssorg yg aku pling knali dlm hidop aku..

org itu : jd ke pegi masjid india ari ni?
aku : jd.. ***** tnggu kat masjid india japg..

ade ape dgn msjid india? haha.. pakaian hari raya ku berada di sana.. so aku nk pegi ameknye di sana.. knp org itu mesti ade kat sana? kerna org itu sudah lama tdak aku jumpai.. hnya berbalas mset n pngilan tepon je.. xlama pas tuh.. org itu kol aku..

org itu : songkok raya adik dah ade?
aku : xtahu.. (smbil mmberikan hp pd adik aku)

aku xtaw ape yg diborakkan org itu dgn adik aku smpi org itu soh aku bawak adik aku skali.. tp yg pastinye msti ade kene mngene dgn songkok adik aku.. aku n adik aku pom segere bersiap utk pegi ke masjid india.. da siap.. haha.. aku n adik aku tros la brtulak ke masjid india dgn mnaiki ulat gonggok.. kami berhenti di stesen masjid jamek.. masjid jamek ngn masjid india tuh dkat2 je.. smasa kami mnapak ke masjid india hp aku pom berbunyi n skrin mnunjukkan '1 new message'.. aku pom bace la mset tuh.. n mset tuh tertulis begini..

org itu : **** tnggu kat dlm wisma yakin.

hehe.. aku tersnyum je bace mset tuh.. wisma yakin tuh la pot org itu stiap ari jmaat.. sbb org itu semayang jmaat kat masjid india.. stibenye kami di wisma yakin.. aku trnmpak klibat org itu berjalan ke arah aku.. lalu mnegurku.. stelah aku renung wjah org itu.. hati aku tersntap.. hiba.. prasaan rindu pd org itu yg kuat.. aku mnahan sebak di hatiku.. dlm hatiku aku berbisik "aku lelaki.. aku msti kuat"..
lalu kami bertiga berjalan la menuju ke kdai2 yg ade di masjid india itu.. kerna org itu ingin membeli klengkapan prayaan kami.. kbyakannye kdai menjual pkaian.. setibanya kami di sebuah kedai yg mnjual songkok.. org itu pom berhenti dan mengambil beberape jnis songkok dan dipakaikan pd adik aku.. lama jugak untuk mencari songkok adik aku. bermacam2 jenis songkok yg dicubanya.. akhirnya dpat sjenis songkok yg ssuai dgn kpalanye.. lalu org itu pom membayar harga songkok itu kpd penjual songkok itu sambil berkata pdku..

org itu : ko nk songkok x?
aku : xnk la..

lalu kami pom bredar dari kdai itu dan menuju ke kdai yg sterusnye.. kdai sterusnye ialah kdai pkaian hari raya aku.. pkaian hari raya aku disponsor oleh org itu.. aku pom mngambil pakaian itu..
dalam pada itu jam menunjukkan pukul 1 lebiy.. kami pom berhenti berjalan2 n tunaikan kewajiban semayang jumaat di masjid india tu. selesai semayang jumaat.. kami bertiga teruskan matlamat untuk mencari kelengkapan hari raya kami.. aku de brhajat nk beli satuh brg tuh.. kami pom carik la brg tuh smpi jumpe.. agak sosa lah nk carik brg tuh. puas kami teroka kdai2 yg ade kat masjid india itu.. akhirnya kami jumpe satuh kdai yg mmpunyai brg tuh.. ade gak brg yg aku cari tuh.. tp.. prust gak la pastuh sbb size brg tuh xssuai dgn size kpala ku.. terlalu kecik untuk kpala ku. sediynye aku.. tp xpe la.. aku nk bt cane.. akn dtg ade la kowt.. tp mebi org itu prasan yg hjat ku xsmpai utk memiliki brg tuh,org itu pom brkata pdku..

org itu : xpe la.. beli kopiah je la..
aku : ok.. (sbg pnganti.. haha)

kami pom pegi ke kdai sbelah sbb dlm kdai tuh ade jual kopiah.. dlm sebok aku mmilih kopiah aku.. org itu membeli sebuah jubah berwarna putih utk adik aku.. haha.. adik aku lak yg lebiy2..
n aku pom bli la satu kopiah itam kat ctuh.. bile brgrak kluar dr kdai tuh org itu berkata kpdku..

org itu : nk beli ape lg?
aku : xde pape da.. cukup la nih..
org itu : klu mcm tuh **** blik opis dulu la.. **** ade kije lg kat opis..
aku : ok la.. jom la blik..

kami pom beredar la dri masjid india tuh n mnuju ke ulat gonggok.. kami mnaiki satuh ulat gonggok tapi org itu akn berhenti di stesen klcc n aku n adik aku aku berhenti di stesen wangsa maju.. stibanya kami d dlm ulat gonggok tuh tibe2 prasaan aku brubah sayu.. bile aku mmandang wjah org itu tibe2 hatiku mnangis.. aku pom mngalih pndanganku.. aku xnk org itu bca riak wjahku n prasaanku yg slama ini org itu mnganggap aku sorg lelaki yg amat kuat atau dlm kata len egoku yg terlalu kuat.. hatiku mnjd sayu lagi ketika tringat knangan manis 22 tahun brsama org itu.. aku mngharapkan mase akan berhenti untuk aku bersama org itu dengan lebih lama lagi..n aku pling mnharapkan org itu turun di stesen wangsa maju bersama kami.. namun mungkin harapan aku belum diterima Dia.. bila tiba di stesen klcc aku tdak lagi dpat mnahan sayu,hiba d hatiku lalu mnitislah airmata sorg lelaki ini yg dahulunye aku prnah dktakan sorg lelaki yg ego.. nmun hari ini semua itu hnyalah kata2.. di dpan org itu aku tewas.. org itu mngucapkan slamat tinggal pd kami.. aku menunduk lalu bersalaman dgn org itu.. aku tdak mahu org itu nmpak riak wajahku. aku juga tdak mahu org itu sediy ktika mninggalkan kami yg jrg berjumpenye wlupom pd stu ktika dulu kamilah org yg pling rpat dgn org itu.. aku phm prasaannye.. krn aku juga seorg lelaki sperti org itu.. aku cuma mahu org itu epi dgn kputusan yg org itu buat.. aku mahu org itu bahgia dgn hdup yg org itu itu plih.. org itu pom mlngkah keluar n aku n adik aku mneruskan prjalanan pulang.. d dlm perjalanan pulang.. aku msih tdak dpt hentikan prasaan sediyku.. sehinggakan ade sorg hambe Allah menegurku..

Hambe Allah : dik.. adik ok? ade masalah yg pakcik leh tolong??
aku : xde pape pkcik.. sy ok je.. time kasih pkcik..

aku terharu dgn sfat amek brat hambe Allah yg aku xknal itu.. aku mlyan kesayuan atiku sehingga tibe di stesen wangsa maju.. aku dan adik aku pom trun di stesen tuh n tros pulang ke rumah... hatiku rede sedikit demi sedkit.. setibanya aku di rumah.. aku trigt ssuatu iaitu aku terlupa ucapkan time kasih kpd org itu kerna sudi meluangkan mase sdikit bersama aku n adik aku.. aku tros mnghantar mset kpd org itu..

aku : time kasih ****..
org itu : sama2.. tgk-tgkkan mak kau n jga adik2 kau tuh..

aku trsnyum mmbca mset org itu.. tp dlm hatiku hanya Dia yg tahu ape yg aku rasakan.. kerna Dia maha mengetahui.. n hari ini hari yg akn aku igt smpi bile2 n mnjd sjrah dlm hdupku.. aku akui egoku tewas d dpan org itu.. n dlm hati aku tdak penah sekali2 aku membenci org itu wlupom org itu tlah mmbuat kputusan yg bukan kemahuanku ddunia ini.. tadi.. jumaat.. aku tewas.......

-aku ttap sygkan org itu wlupom ramai yg mnyalahkannya n mmbencinye..
-slamat ari raye ****...

5 comments:

eJart said...

relax ye bro...
kuatkan semangat, mungkin de hikmah sume tu terjadi..

Seri a.k.a Lynn said...

kuat kan semangat ye dik..
mcm akak penah ckp kat abg kau,
jaga mak n adik2... be strong!
x salah kita menangis, tapi jangan meratap...
x salah kita bersedih tapi jangan terbawa2.. sebab itu tandanya kita masih punya hati dan perasaan...

Allah sayang kan korang, kerana itu kalian di uji... Ape yang berlaku pasti ade hikmah yang Allah akan berikan... yang penting jangan putus berdoa kepadaNYA....

madjo said...

yup setuju ngn kak seri...

segala ujian dari NYA pasti ade hikmah di sebaliknya..

atie said...

Affi...

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...sabar adalah penawar kepada kepayahan...sesungguhnya Tuhan tu Maha Kaya.Allah akan selalu menguji hambanya supaya kita ni sebagai hambanya sentiasa ingat padanya.Just fikir,kita salah seorg insan yg dipilih olehNya untuk menghadapi ujian tertentu....bee strong(",)

Anonymous said...

Stumble upon your blog while blog hopping..semoga tabah menjalani kehidupan..ape yg terjadi pasti ade hikmahnye..insyaAllah..

xoE