11 September 2009

kwn di sana..

7:52 AM

wktu tuh leh dkatakan cerah gak mase dpan aku..
kije aku terjamin gak la kat sana.. rmai kwn bru aku dpt.
kwn yg xpenah aku jupe.. aku rase len je bile lpak2 ngn dorg..
len tuh mksod aku,aku xtrase pom sunyi kat sana..
kbyakannye bukan org sna.. aku pom bukan asal sana pom...
drpd mcm2 ltar blakang ade.. yg pastinye aku lebih mude dr dorg.
n akulah antara yg termude d antra dorg.. mcm sama je ayat neh.. haha..
aku respek dorg smpi skang..
bermulanye kisah neh aku nk ddok sana sbb kunun nk bt idup baru la..
lpas ape yg mnimpa aku.. aku nk kuar la dr kL..
tmbah lg aku dpt kije kat sana.. hasil dr prtolongan ssorg gak la.. thanks pd org itu.. so aku pom berpindah la kat sana.. aku kmbali la ddok umah bujang..
lebiy kurg kmbali ke zaman aku stdy dulu.. aku try idup sorg..
nmun aku xleh tipu diri aku.. aku perlukan ssorg tym tuh tok bantu aku mulakan hdup bru kat sana. syukur ade yg bg smangat.. n aku xtaw la dia eklas ke x..haha.. tuh antara dia ngn Dia. mule2 aku dok sna mmg rase busan.. aku xtaw nk pegi mane..
kat mane tmpat aku leh ilank an busan.. kat mane tmpat yg aku leh mayau..
aku pom xtaw. sopink komplex pom ade satuh je. tuh pom aku da slalu pegi sblom aku stay sna. hidup aku tym tuh bngun pagi gsok gigi menom kopi.. haha.. mrapu da.. pagi aku g kije. ptg lak aku lek kije tros alek umah. ye la.. mne lg aku nk pegi.. kang ntah sesat mne2 ntah. kat umah tym tuh xde pape hburan pom. tb pom ade cenel tb3 je..
tuh pom kabur je skrin. ape yg aku nk buat?? aku xknal sape2 pom kat sana.. juz duk umah je la. trprap la aku mcm ank dara.. haha.. nk masok mukan reti pom.. mkn pom tapau kdai bwah umah. mlm lak aku abehkan mase ngn nb aku neh.. edit file pape yg patot. men game dlm neh. busannye aku tuhan je la yg tau.. da la blik xde kipas.. haha.. daif sungguh.. tp xpe.. xlma tuh aku pom jrang ade kat umah.. sbb kdg2 aku kene out stesen.. ade kije luar.. mcm tuh je la khidupan harian aku.. mati akal je aku kat sana.. xde aktiviti langsong.. haha..hari pom berlalu.. masuk sblan aku keje.. alhamdulillah aku da knal ckit2 org sana..skurg2nye ade la tman aku.. tym tuh ade la pgawai aku neh... dia je la rpat ngn aku..lgpom ktorg dok satu umah.. klu de papehal pom kat sna aku refer la kat dia.. pgawai aku neh klaka gak.. dia org srwak.. kdg2 tym dia borak ngn kaum dia,aku trgelak sorg2..ape la yg dorg ckp neh.. xphm aku bhse dorg.. klu de yg aku rasa dorg borak de kene mngene ngn aku,aku angguk je.. tp besh gak..aku leh blaja bhse2 dorg.. leh dktakan pgwai aku neh la yg pling rpat ngn aku.. haha.. meje kt opis pom sblah aku.. stat dr pgawai aku neh la aku mkin knal org rmai kat sana.. tym pree aku polow je dia.. ye la.. nk crik kwn an.. aku pom da smakin knal ngn org2 sana.. tmbah ag ade sorg staf neh setat rpat ngn aku.. tros leh msok kpala lak tuh.. bpak bdak.. tp pangai mcm bdak2. haha.. dia bwk aku lpak kat bilik rehat drebar.. setat dr rituh la aku rjin lepak situh.. smpi aku sndri xcya neh aku bleh lpak ngn apak2.. haha.. dorg okeh.. dorg leh time aku wlupom aku neh msih mentah bg dorg.. siap leh guwau2 ag ngn dorg neh.. sporting beb.. tp kdg2 tuh ade la btasnye.. org tua la ktakan.. org tua neh cpat snsitip ckit.. huhu.. stat dr tuh aku da rsa dri aku xkusung da..ade je aktiviti aku.. setat la aku bersukan.. sbnarnye mase yg aku abeskan kat sana dgn bersukan je. dorg neh kuat bersukan.. yg slalunye ktaorg men badminton.. slalu o men badminton. mklum la ktaorg la bkal plapis mesia.. haha.. pastuh aku join dorg men putsal.. men putsal lak tym mlm. brfaedah mase mlm aku tym tuh dr aku dok mlepet mmbesakan prot je tiap2 mlm dulu..masuk 4 bln aku pom nek traf hdop aku. haha.. aku brpindah kat kuarters. agak slese la dr umah yg aku sewe sblom neh.. hehe.. aku stay kuarters dua org je ngn kwn aku.. kwn umah aku neh dak kedah.. dia ok gak.. leh msok kpala gak.. dia mnat gile ngn bola. klu nk cite psal bola ngn dia je la aku cite.. smpi aku psang astro kat umah.. busan2 kat umah aku lyn astro je la.. brtmbah byk aktiviti aku tym tuh.. skali gus aku da xrsa bosan da.. mcm tuh je la rutin harian aku.. siang keje malam brsukan.. kdg2 tuh aku lpak ngn kwn2 aku.. lpak la ngn dorg kat kdai mamak.. lpak bowak2 goreng2 pastuh da hangit balek la tido.. huhu.. nmun semua tuh xlama.. smpi satuh masa.. ade la satu musibah jd kat aku.. dgaan yg xdpt aku handle.. smpi skang aku nyesal klu pk kan musibah tuh. aku trpksa mmbuat kputusan kmbali ke w.maju.. aku trpaksa ambil risiko yg aku akn khilangan sgala2 kat sana.. aku pom terpaksa benti kije.. shingga ade yg mnganggap aku xperlu benti kije.. aku terpksa klu aku nk kuar dr musibah tuh.. pastuh aku pom brpindah alek ke w.maju.. n kmbali brkerja blek kat kL. ape yg aku sediy aku da joh ngn mmber2 aku kat sana.. wlupom xsmpi ati aku nk keluar dr sana.. xpe la. bnde da nk jd kat aku.. aku xleh nk lwan tkdir.. tp.. aku xkn n xpena lupekan kwn2 aku kat sana.. skali skala tuh ade la aku kontek dorg.. xpom dorg kontek aku.. yg penting stil kontek ngn dorg wlupom joh.. ade mase pree aku pom mayau la kat sana skali skala.. joh gak klu nk pegi ari2. dulu len la.. haha.. skang da len.. (if u read dis,gdad is change ok!!!) the old me is dead n gone.. huhu.. pinjam lirik T.I. smbong cite alek-> nway aku epi gak la dpt kwn2 kat sana. dorg stil aku igt smpi bile2. nway neh lah kisah yg aku dpat syer tym aku kat sana.... n tentang kwn di sana....

0 comments: