02 September 2009

Perempuan pertama di Hatiku...

3:23 AM

"kije la rajin2..klu leh belajo,belajo lg.
cari ilmu byk2.. bru snang masa dpan.
kije tuh klu dpat gaji tlg org tua.."
antra kata2 dia tym dia tepon aku..
dia ade brsama dgn aku dulu..
aku dbwah jagaannye.
spatotnye aku la yg mnjaga dia..
neh terbalik lak.. hehe..
wktu tuh aku tym aku kije kat KLIA..
brtmbah byk mase yg dpat aku abehkan bersama dia..
dulu aku rjin la jumpe dia..
tym coti je kompem umah dia lah tmpat aku holiday..
apatah ag tym aku coti skulah dlu..
aku xtrase bosan pom bile dduk dgn dia..
mcm2 yg aku bt kat sana..
act pngalaman ddok kat sana la byk mmbantu aku dlm khidupan aku..
bile aku bersdih.. dia lah tmpat aku mngadu..
"duyan da ggur da.. g la kebun tuh.."
aku tringat lg tym musim duyan kat sana..
kompem aku akn blik tlg dia.
tym tuh ntah sape la nk tlg dia lg klu bkn aku..
byk gak duyan kat kebun tuh..
aku tlg dia bt bisnes.. haha..
tlg dia jualkan hasil2 kat kebun tuh..
tym tuh aku ngn dia kire usahawan yg berjaya gak la..
untung bg due.. haha. ade gak yg len dtg mnolong..
bgitula keadaan bile tibe je musim buah kat sana..
"TAPUS!!!!!!!!!!!" dia jerit.. terkejut gak aku tym tuh..
cmtuh la care dia panggil kucen yg xbape nk kiut sgt tuh..
tapus tuh mnje gile ngn dia.. jntan lak tuh..
kdg2 aku tgk mcm kucen jadian pom ade gak.
ade skali tuh aku saje suruk kan tapus.
nk tgk pe reaksi dia.. huhu..
kompem la mmg kucen jadian kot..
berkobar2 dia soh aku carikan tapus dia tuh..
aku trgelak je tgk dia tym tuh..
mmg mnje pom tapus tuh ngn dia..
tp xleh klahkan kemanjaan aku ngn dia tym aku kcik kcik2 dlu..
skang neh da bsar.. cober line ckit.. hehe..
aku igt lg tym aku mndi sg ngn sedara2 aku..
tym tuh saje la nk tunjuk aksi ngeri..
aku pom terjun kat sg tuh dgn aksi yg agak ngeri..
pehtu terserlah aku neh msih amatur..
leh lak aku landing kat ateh batu...
abeh kaki aku.. seb bek terseliuh ngn bengkak cikit je..
nk pkai lama tuh.. twos la blik.. ngn sedara2 aku ppah aku blik..
kire gaye2 dorg mcm atenden hospital bwak customer jupe doc la tym tuh..
haha.. smpi je kat umah.. perghhh sakit yg kaki tuh melarat lak kat tinge..
kene khutbah lg dgn dia.. sambey2 tuh dia uwot la kaki aku..
lege la ckit wlupom sakit.. syg dia kat aku.. hehe..
masa pom makin berlalu.. umo pom mningkat..
tym aku kat kL aku ttap xlupe kat dia..
dlm sbulan tuh ade la dlm 2x aku balik sana..
byk gak masa aku abehkan ngn dia..
mebi sbb tuh aku pndiam dlm fmili..
smpai aku dpat kije kat KLIA tuh..
aku kmbali ddok ngn dia..
snang la dkat ckit ngn KLIA tuh..
aku penah jatoh... dia yg naikkan aku blik..
dia bg aku smangat.. aku syg dia..
aku hepi tym dgn dia..
tp tuh dulu.. aku xsngka kata2 dlm tepon tuh last yg aku dgr..
bile aku blik tuhan je yg taw prasaan aku..
aku la org yg xleh time knyataan tym tuh..
klu aku sediy mne tmpat aku nk ngadu?
klu aku jato xde org yg naikkan aku blik..
klu aku sosa xde org tlg aku..
ilank da dia dr pndangan aku.. staun mnannggung pilu..
lma2 aku terima knyataan yg tuhan lebih mnyayanginye..
stelah diskolahkan oleh pelbagai jnis skolah.. aku pom reda perginye dia..
nmun ingatan pdnya tak penah pergi dr minda aku..
dia lah perempuan pertama di hatiku..

0 comments: