14 September 2009

operasi dbKL..

10:06 AM

letih gile bdan aku.. nk bngon pom da xlrat.. prot dah pnoh an.. buke td.. nak2 ag letih knas rumah td.. blom umah ag la sbnarnye.. bru kemas blik.. smpena nk smbot raye an.. agpom blik aku sblom neh da mcm kpal kram da.. mcm2 brg ade.. n kdg2 tuh aku konpius.. samaada blik aku neh blik ataupom stor.. tp xde lak prob tido dlm blik neh.. aku tido lene je dlm neh.. haha.. kompem la lene an.. tido adlah hobi ku yg tratas. klu da gantuk gile2 tuh bus stop pom slambe je aku tido.. haha.. pagi2 lg mak aku da warning aku.. dia ckp mebi aku xleh tido lene. sbb dia nk bt operasi dbkl dlm blik aku.. haha.. aku pom pndangla semua ruang2 blik aku.. ermm.. aku rase ptot gak n aku skong mak aku... dgn keadaan blik aku yg berspah mnambahkan ag mud2 aku tok mngemas.. awal pagi aku bngon.. n bermula la operasi tuh. leh dkatakan tmpat yg pling mnyakitkan mata aku sbnarnye adalah kat ateh almari aku. bersepah brg2.. mcm2 kotak ade.. ngn buku2 yg xpkai pom ade kat ateh tuh.. mmg bertrabur gile.. aku pom amek la sume brg2 tuh bwak kuar.. n mule la mngemas.. brg2 tuh aku scan dulu.. yg mne aku rase nk pkai ag aku simpan.. klu ade yg xpkai buangla jwapannye. byk gak la brg2 yg xpkai.. mak aku lak ngah sibok mngemas rak2 baju.. lipat baju.. pastuh cek klu ade baju2 o suar2 yg xperlu brada kat blik aku neh dia nk anto g umah ank yatim.. kire sdekah la tuh kat ank2 yatim.. baik gak mak aku.. kire aku pom baik gak la.. sbb aku bg cdangan kat mak aku.. xgitu maknye.. haha.. byk gak la bju2 n suar2 yg nk d anto kat umah ank2 yatim.. aku neh seorg yg kuat flashbek. bile aku trpadang bju2 lama tuh aku pom trddok la sambey flashbek kisah yg de kene mngene ngn baju tuh.. pas flashbek aku pom glak la sorg2.. adek2 aku lak sibok ngn mngemas blik ag satuh.. n mngelap tingkap yg da bape taon xlap tuh aku pom xtaw la.. haha.. gile smpoi umah aku..


(antra brg2 yg mnyibok kat ateh almari blik aku)


(lagi brg2)

da masok tgh ari da.. masih blom stel ag mngemas..brg2 pom msih dlm jagaan mak aku tok di scan.. aku pom ngah sibok mem'vakum' habok2 yg brmaharajalela kat dlm blik aku.. byk gile o habuk.. smpi kan aku terpaksa mnggunekan topeng.. ye la.. kang habok2 msok mlot kang btal lak pose aku.. haha.. sje crik alsan.. aku terpandang dnding blik aku.. kusung je.. xde pe yg mnarik.. yg ade juz pix2 4 bradik konvo tym kat tadika dlu.. gile lama pix tuh.. so aku pom carik jln.. cmne aku nk mriah kan dnding blik aku neh.. dpat satuh idea.. aku crik pix2 lama n baru yg blom d gantung tuh aku pnohkan ruang dnding tuh.. ok la xde la kusung sgt.. ngn poster beso aku gantung nmpak la brisi skit blik aku.. sbnarnye aku neh xde skill pom nk deko2 neh.. men bedal n ekot ske at jei.. maka pnoh la dnding blik aku.. mak aku pom da stel proses meng'scan' baju2 lama tuh.. n dia pom kembali pd tugasnye tok mngemas rak2 baju.. aku xleh nk amek tugas tuh.. sbb aku xreti lipat baju.. kang aku lipat ade yg pndek sblah xpom pnjang sblah.. senget2 la.. aku reti pkai baju je.. hehe..


(mak aku enterprem kat blakang)


(hiburan hari raye)

smbil2 bz mngemas umah,ktaorg juge dhiburkan dgn lagu2 raye.. tok mnambahkan ag roh raye tuh.. smbil mngemas smbil berjuget. xde la stress sgt tym mngemas tuh.. n trase la ckit bahang2 raye tuh..masa pom berlalu. blik pom da nk siap..ngam2 lak tuh tym.. mcm da set je. abeh mngemas tuh ngam2 tym nk berbuke.. prasaan tuh lege la n snang hati bile tgk bilik aku da brubah wjah ckit.. bru la nmpak blik ckit dr yg sblom neh.. haha.. ktaorg pom berbuka la bile azan magrib brkumandang.. smbil2 mkn tuh aku jeling2 blik aku. haha.. mcm dpat bilik bru lak.. jakun aku neh.. huhu.. tuh je la kisah operasi dbKL dlm blik aku yg dpat aku syer.. n sape2 tuh yg mngenali n taw umah aku,raye nti jmpot la dtg raye kat umah.. wassalam..

3 comments:

madjo said...

hakhak.... operasi DBKL taw... baguz ar insan suci ni..ahhaha

mia_mida said...

banyak nye kahzanah..heheheehe

gdad said...

bese la.. khazanah yg da brabad lamenye.. haha